Моніторинг якості освіти
Освітній моніторинг - це супроводжуюче відстеження й поточна регуляція будь-якого процесу в освіті, постійне спостереження за станом керованого об'єкта з метою його оперативної діагностики, випереджального джерела диспропорцій, вироблення та коригування управлінських рішень.
Технологія моніторингу освітнього процесу в закладах дошкільної освіти посідає важливе місце серед інноваційних технологій управління, що впливають на підвищення його якості. Це системна процедура, що полягає в збиранні, обробці, зберіганні та розповсюдженні інформації про стан дошкільної освіти, прогнозуванні на підставі об'єктивних даних динаміки й основних тенденцій її розвитку та розробка науково обгрунтованих рекомендацій для прийняття управлінських рішень стосовно підвищення ефективності роботи закладу.
Основними методами діагностики в ЗДО є спостереження, експеримент, бесіда й аналіз результатів діяльності.
Усі завдання для виявлення знань подаються переважно в ігровій формі з урахуванням індивідуальних та особистісних особливостей розвитку дітей на основі стимульного матеріалу.
Результати моніторингових досліджень дають можливість вихователю скоригувати план роботи на наступний період із дітьми та організувати індивідуальну роботу.
Узагальнені аналітичні матеріали стану засвоєння програмового змісту дітьми різного віку дають можливість здійснити грунтовий аналіз результативності роботи та спланувати відповідну методичну роботу на наступний навчальний рік, визначити пріоритетні напрямки роботи закладу.
У 2019/2020 навчальному році навчально-виховна робота з дітьми планувалась і проводилась відповідно до Базового компонента дошкільної освіти, освітньої програми для дітей від 2 до 7 років "Дитина", інструктивно-методичних листів, методичних рекомендацій щодо організації освітнього процесу з дітьми старшого дошкільного віку та інших нормативних документів в галузі дошкільної освіти.
У закладі виховувалось 5 дітей старшого дошкільного віку. Порівняти дані діагностичних досліджень не вдалося, так як не вдалося отримати результати діагностики рівня засвоєння програмового матеріалу дітьми на кінець навчального року. Моніторинг якості засвоєння знань не проводився в зв'язку із запровадженими карантинними обмеженнями.
ЗАВДАННЯ МОНІТОРИНГОВОГО ДОСЛІДЖЕННЯ
1.Виявити якість практичної реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти та отримати об'єктивну інформацію.
2.Дослідити рівень засвоєння програмового матеріалу дошкільниками відповідно до БКДО та освітньої програми ЗДО.
3.Провести порівняльний аналіз відповідності фактичних результатів освітньої діяльності прикінцевим вимогам Державних стандартів дошкільної освіти.
4.Визначити чинники, які сприяють покращенню виконання освітньої програми в ЗДО.
5.Надати рекомендації педагогам і батькам вихованців стосовно визначення шляхів покращення дошкільної освіти, спираючись на результати моніторингу.
ЗАГАЛЬНИМИ ОЗНАКАМИ МОНІТОРИНГУ Є:
1. Наявність завдань педагогічного оцінювання стану об'єкта діагностики.
2.Системність і повторюваність моніторингу як виду педагогічної діяльності, що здійснюють у типових ситуаціях на певних етапах освітнього процесу.
3.Використання методик спеціально адаптованих до конкретних ситуацій та умов.
Суб'єктами освітнього процесу є діти.
Об'єктами моніторингу є:
-інформація про учасників освітнього процесу;
-навчально-методичне, матеріально-технічне, нормативно-правове забезпечення;
-результати освітнього процесу (навчально-пізнавальної, творчої, ігрової діяльності).